Positif

Assalamualaikum w.b.t.

Aku sedih lah.

Sekali sekala, mesti ada video bodoh kat internet yang akan jadi viral. Contoh yang takde orang boleh nafikan, Budak Baru Couple Seminggu lah. Tak perlu heboh pun sebenarnya. Tapi manusia kan gatal nak sebar, nak gelak, nak maki. Terserlah kebodohan dan kejahilan kita. Perangai tak matang langsung.

Tak faham lah, sumpah aku tak faham. Kenapa kita kena highlight kesalahan orang lain? Sampai budak perempuan Singapore buat duckface pun boleh masuk surat khabar. Malu aku. Malu. Kita dah dapat nikmat hidup pada zaman canggih ni. Tolonglah jangan salahgunakan teknologi. Kita semua manusia, kan? Hamba yang lemah. Tak perfect. What goes around comes around, ladies and gents. If you emphasise someone’s mistakes, someone will emphasise yours.

Tapi aku mengaku lah, kekadang aku pun turut gelak tengok parodi. Tapi memang takde faedah sebenarnya benda tu. Akhir-akhir ni kecoh pasal video Macam Cantik Je, Macam Comel Je. Sebab tu aku bersyukur sangat bila dapat tahu, kat tengah-tengah lautan kritikan dan cacian yang kasar, yang ada jugak insan yang cuba tukar benda tu jadi perkara yang positif. Teguran yang lembut dan munasabah. Jazakallah, saudara Amar.

Hayatilah video di bawah.

Moral of the story? Stop hate, spread love. You have the potential to make a positive change.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s